Wednesday, May 23, 2007

Best of Resort

I dag (i går?) tikket bildene fra Resort kolleksjonene til Dior, Chanel og Alberta Ferretti inn på Style.com, og tok jo meg selvsagt en liten titt på hva de hadde å tilby. Jeg valgte meg ut en favoritt fra hver kolleksjon.



Hvis jeg skal rangere kolleksjonene på en skala fra 1 til 3 der 1 er best, får Alberta Ferretti den ærede førsteplassen. Klærne er rene og lette, uten å være for low-key eller oppyntet. Passer til alt, og det var skikkelig vanskelig å plukke ut kun én favoritt blant mange. Andreplassen går til den kjente og kjære Christian Dior, som viste en klart 50's-inspirert kolleksjon. 90 % av alle antrekkene var suited for those over 50, men enkelte antrekk hadde et lite sting av herlig pyntet-husmor-følelse. Høyt hår og høy glamfaktor. Siste og nederste plassering har Chanel. Karl Lagerfeld har tydeligvis valgt skuffelsens vei, for jeg har ikke hatt noe særlig glede av de nyligste kolleksjonene han har gjort. Alt ser billig, kommersielt, overlesset og fælt ut. Jeg slet med å finne ett antrekk jeg likte.

No comments: