Wednesday, June 13, 2007

Inspirasjon - 40's




Kom over noen bilder fra Keira Knightleys nye film "Atonement" i dag, og gjett om jeg ble inspirert. Jacqueline Durran er ansvarlig for kostymene i filmene, og har filmer som "Stolthet og fordom" og "Vera Drake" på cven. Jeg har ikke tidligere interessert meg særlig i 40-tallsmote, men nå fikk jeg endelig øyene opp for det. Det jeg spesielt liker er de store litt maskuline dressjakkene mange kvinnener brukte sammen med høylivede skjørt, "40-tallskrøllet hår" og mørk rød leppestift. Krysningen mellom det maskuline og feminine er fantastisk. Filmen har norsk premiere 21. september.

2 comments:

B said...

40tallet er min yndlingepoke rent stilmessig. Det så mye fint. Denne høsten tror jeg jeg skal satse fullt på litt 40tall.

Anonymous said...

Romantisk og fint.