Saturday, August 4, 2007

Dilemma of the jackets



1: Stella McCartney fra Mytheresa.com, 2: See By Chloé fra Mytheresa.com, 3: 3.1 Phillip Lim fra Net-a-porter.com

Hver eneste høst jakter jeg desperat på den perfekte høst/vinter-jakke. Og etter kjøpet er gjort, føler jeg alltid at jeg har bommet fullstendig. Den er for klumpete, for guttete, for lang, for kort, for lite varm. Det finnes ingen stopp for problemer med plagget som stadig popper opp. Og etter å ha gruet meg helt fra begynnelsen av juli-måned, har jeg nå bestemt meg for å virkelig gjøre det ultimate jakke-kjøpet. Jeg kan bruke mye penger bare for å føle meg litt vel i høst/vinter-sesongen. Etter å ha speidet litt rundt på nettet, i blader og i butikker, har jeg kommet til en konklusjon. Volum er definitivt en gjenganger når det gjelder jakker. Cocoon- og kapselform er stort, gjerne innsvinget rundt og under brystet og løs hele veien ned. Til slutt kan jeg vel si at jeg begynner å glede meg litt til å dra i land en lekker og varm jakke.

7 comments:

mari stolan said...

OJ den øverste er jo helt utrolig fin! men den nederste har finest farge:P jeg vil ha begge.

carina said...

Ja takk, begge deler. Vet du hvilken du skal ha? Ü

Anonymous said...

Enig i at høstjakker er vanskelig. Personlig rekker jeg aldri å kjøpe en før høsten er over.. Men, det jeg skulle si var at jeg har oppdatert lenkene mine, og puttet deg på den. Håper det er greit : )
- aida

karoline said...

den gule var helt utrolig fet. begge. koz

Frøken J said...

den første var fantastisk i snittet- takk for tips, nå skal jeg ut å finne en kopi til høstgarderoben. eller kanskje få sydd en!?

Anonymous said...

O, den første var nyydelig

SUNNIVA said...

Den første var bare utrolig nydelig!
min måte å knekke høst jakke koden på er å kjøpe to litt billige jakker og en masse sånne gode store tykke cardigans som jeg enten kan bruke under eller for seg selv=)
That's fashion!