Tuesday, August 14, 2007

Trödel-und Kunstmarkt







Da jeg var i Berlin kunne jeg ikke unngå å besøke det kjente lørdagsmarkedet ved den vestlige enden av Tiergarten, Trödel-und Kunstmarkt. Nå for tiden er det stemplet som et rent turistmarked, men det er litt beside the point. Markedet er stort og fylt av boder der du kan finne de mest utrolige ting og gamle skatter. Med fokus på alt vintage - klær, plater, smykker, bøker, plakater, sølvtøy - er det mye fint å finne. Jeg vil spesielt anbefale å lete gjennom de mange smykkebodene først, og så finne fram til den beste prisen fordi flere boder selger samme vare til forskjellige priser. Fra mitt besøk på markedet fikk jeg med meg et par nydelige gule klipsøredobber fra Russlands syttitall som var i perfekt stand (i tillegg var klipsen av gull - en dame som stod ved siden av meg sa at det var et utrolig godt kjøp) til 80 kroner og en barokk-inspirert brosje til bare 40 kroner. En annen ting som er å anbefale, er å prute - det er absolutt ikke alt der som er verdt førsteprisen!

Besøksadresse:
Trödel-und Kunstmarkt
Straße des 17. Juni / Salzufer
Charlottenburg

Det er lettest å komme seg til markedet om man tar S-bahn linje S9, S75 eller S5 i retning vest til stoppet Tiergarten.

No comments: