Tuesday, October 23, 2007

Touching from a distance


I går så jeg Control, filmen om Ian Curtis' liv. Jeg klarer ikke å finne de riktige ordene for å beskrive filmopplevelsen, men jeg ble rørt gang på gang. Sam Riley gjør en fantastisk debut, og regisøren Anton Corbijn er absolutt den rette personen til å lage denne filmen. Faktumet at den er i sort/hvitt hevet bare opplevelsen til et helt nytt nivå. Historien er selvsagt veldig tragisk, men denne filmen er absolutt verdt å få med seg. Gå og se den.

Jeg dedikerer denne collagen til Control, i sort/grå/hvitt og litt blått. Androgynt i løs Ralph Lauren-skjorte, bukser av Helmut Lang og nok en gang lakk-jazzsko. Inspirasjonen er tatt fra bildet i høyre hjørne, med Sam Riley som Ian Curtis ikledd trenchcoat (se nedre venstre hjørne - trenchcoat fra Martin Margiela) med en stor bag (øvre høyre hjørne - bag fra American Apparel). Alexander Wang-skjerfet skal matche de såvidt synlige kongeblå-sokkene. Den grå genseren fra A.P.C er et perfekt basic plagg, og Peter Jensen for B-Store skoene runder av.

Jeg anbefaler å enten handle inn albumet Still med liveopptak fra Joy Divisions siste konsert, eller å bare høre sangene Disorder, Digital, Isolation og Atmosphere et eller annet sted.

2 comments:

Anette said...

Oooh, ja, fikk gode chills gang på gang! Corbijns bilder, skuespillet til "Ian", musikken og seff den alltid like appellerende historien om Den Geniale og Lidende Kunstner som Dør Altfor Tidlig.

Pluss en del stilinspirasjon som sa at det er på tide å ta frem trenchen igjen. Fiiin collage as usual :)

Sarah said...

Control! Åååh, hvor jeg gleder meg til den!