Sunday, December 23, 2007

Favoritter


Her er fem av mine favoritting for tiden;

1. Strikkede gensere med det snittet. Du vet hva jeg prater om. Du ser det på collaget, løst rundt midjen, innsvinget nederst. I alle farger til skjørt, jeans, alt. Det er faktisk ikke lett å komme over en fin genser med denne fasongen. Si gjerne i fra om du finner en rimeligere enn disse fra blant annet See By Chloé.
2. Klassikere. Jeg er en sucker for filmklassikere. Jeg gikk blant annet til innkjøp av Annie Hall og Back To the Future-boksen med alle tre filmene i går. Neste filmkjøp blir nok A Bout De Souffle (Breathless) med Jean Seberg og The Graduate (Manndomsprøven) - om noen ikke er fryktelig snill og legger de under juletreet da. Det er massevis av musikk/stilinspirasjon å finne i alle disse filmene. Hva er kulere enn Michael J. Fox i sine tighte jeans og Nike Hightops?
3. Vinrød satengjakke fra American Apparel. Jeg er litt lei av svart sateng, I'm swithing over to wine. Kan lett bli beste basisplagg i 2008 - passer jo omtrent til alt, kjole, bukse, you name it.
4. Yokoland med Espen Friberg og Aslak Gurholt Rønsen. Jeg lånte nylig boken "Yokoland - As we go up we go down" og ble veldig glad i den. Spesielt mailene fra Tokyo som en finner på diverse sider er fint lesestoff.
5. Kappekjolen. Høres litt ut som munkekjole, men det er det jo altså ikke. Det florerte av disse under moteukene overalt, og jeg elsker det. Kjolene ovenfor er fra Jeremy Laing (sjekk også denne) og LyricisM.

Ting og mennesker som nesten kom på listen; mercibeaucoup, 2depressed2getdressed (som supplerer meg med musikk), Peaches, bored&beautiful, Berlin, Kaffemisjonen i Bergen, Modettes byguider, korallrød leppestift.

1 comment:

Anonymous said...

ooo ja! fredrik er flink til å skrive mail!