Wednesday, December 5, 2007

Phaidon made my wishlist


Phaidon står for mesteparten av bøkene på ønskelisten min denne julen. Boka til høyre har jeg ønsket meg i omtrent ett år, og nå burde jeg virkelig ta meg sammen og kjøpe den. Til venstre har vi Japonisme, boka om "Vestens affære med Japan" med vakre illustrasjoner. Baroque Baroque tar for seg barokk innen kultur i det 20. århundret. Aller sist er Cinema Today, som omhandler fra 70-tallet fram til i dag.

Et annet godt forlag for gode bøker er Taschen. Disse kan du finne i litt større bokhandler og spesialbutikker, som for eksempel Ark Beyer i Bergen og Little Miss T i Oslo. Apropos Oslo; jeg reiser dit i morgen og kommer tilbake på søndag. Med meg tilbake tar jeg forhåpentligvis litt fine bilder, klær og minner. Hils gjerne om du får øye på meg.

1 comment:

Anonymous said...

Phaidon og Taschen er utrolig flinke når det kommer til kunstbøker og slikt.