Monday, July 14, 2008

Half-a-day in the life of

Jeg må innrømme at inspirasjonen kom fra Niotillfem-Sandra, men dette kan jo være en hyllest til henne. Morsomt å gjennomføre var det i hvertfall. Her er en halv dag i livet mitt:


09:43 - Jeg våkner og strekker beina i været. Bildet blir litt "Lost In Translation"-esque. / I wake up and stretch my legs towards the ceiling. The picture turns out to be a bit "Lost In Translation"-esque.


10:15 - God frokost (mango, yoghurt, honning, tørket frukt/nøtter, grønn te med sitron) nytes omgitt av kitchy, missmachet servise, bestikk og bordbrikker. / A very good breakfast should consist of mango avec yoghurt, honey and dried fruit + a cup of green tea with lemon. My breakfast is surrounded by so many kitchy, missmatchy things.


11:43 - Hører litt musikk på Youtube fordi iTunes streiker. Gleder meg til å høre My Bloody Valentine på Øyafestivalen. / I listen to some music on Youtube just because iTunes is a rebel. I'm really looking forward to seeing these guys at Øyafestivalen.

13:30 - Dette er definitivt drømmebuksa mi - fra Acne såklart. Den sitter som et skudd på min fine venninne Maren. Buksa er løs, men ikke altfor løs, ankelkort og høy i livet med et tilhørende skinnbelte. Til 1300 kr er den et kupp. Synd at butikken ikke hadde min størrelse, men den skal sjekkes ut i Stockholm. / This is the pant of my dreams - from Acne of course. It looks amazing on my friend Maren. The pants are a bit loose, but not too loose, cropped and high-waisted with a matching leather belt. It costs just about 250 bucks, which is not too bad for a classical item like that.


14:15 - Ja, vi brukte 45 minutter i prøverommet. Salget var helt utrolig. Jeg prøvde en ekstremt fin vintage blazer fra Vivienne Westwood med det beste snittet jeg har sett på lenge, men den var altfor dyr for meg. PS: Ny lugg. / Yeah, we used 45 minutes in the changing room. The sale was beyond belief. I tried on this amazing vintage blazer from Vivienne Westwood which had the most incredible cut I've seen in a long time. But it was too expensive, buhu. PS: I have new bangs.


14:30 - Det ble gjort mange ufattelige kupp, blant annet fikk jeg tak i et par mørkeblå Whyred-chinos til 350 kr. Vi drar tilbake i morgen! Ha ha. / We've done some great shopping. I got my hands on a pair of navy Whyred-chinos for just $ 70. We're going back tomorrow. Ha ha.


15:15 - Maren er alltid fin med sin bob. Vi spiser lunsj på favorittcaféen Augustins. / Maren looks good as always with her bob. We eat lunch at Augustins, one of our favourites!


15:16 - Slik ser jeg ut etter en tur ut i regnet. Buskete. Bak meg er den fine fotoveggen på Augustins, hvor det alltid er mye inspirasjon å finne. Jeg er helt besatt av Filippa K-trøyen min i økologisk bomull. Den er så myk! / This is how I look after a trip out in the rain. Bushy. Behind me you can see a very interesting wall of photos which are one of the greatest things with Augustins. It's very inspiring. Currently, I'm obsessed with my white shirt made of organic cotton from Filippa K. It's so soft!


15:25 - Vi spiser verdens best lunsj, som består av kyllingsalat og chai-latte. Anbefales. / If you're in Bergen, you have to have this amazing chicken salad and chai-latte for lunch. It's most definitely a must.

17 comments:

Anonymous said...

Å, ønsker meg mer av slike dager! Flott lager, Alisa!

Anonymous said...

så fint!

Anonymous said...

vilket fint inlägg :)

xoxo
www.metrobloggen.se/fashionabelt

Ida said...

I saw my bloody Valentine at Roskilde festival. "when you sleep" was simply the best!

- they also got the best reviews at all. 6 out of 6. So you should so look forward to it.

karoline said...

fin post! dere skulle kommet innom på solbrød og fått en prinsessebolle av meg! :)

Anonymous said...

Hvilken butikk er det som har så mye fint? Jeg er ny i Bergen....

Alisa said...

Ane Blich House på Nesttun. Litt utenfor byen, men absolutt verdt et besøk!

Helene said...

nydelig!

Anonymous said...

Virkelig fint ja.
Har tilgode å komme meg opp til Nesttun på ABH. Hører mye fint om butikken :)
Inspirerende post.

Dot said...

Fint inlägg er det!
Den blazer er så fint og jeg liker frisyren din. Har du forresten noen anbefaling om hva man skulle gjøre i Bergen? Skal reise der snart (i August), yay!
Jeg vet at jeg har nesten aldri kommenteret før, men jeg vil bare si at din blogg er en av mine favoriter. Liker stilen din.
Unnskyld at min Norsk er underlig, jeg har glemt alt jeg har laert...

Ane said...

Dagen din virket/så veldig koselig ut. Dessuten er du søt på håret!

Karin said...

Fiiint. Og så fin du er på håret!

Anonymous said...

jeg likte dette innlegget veldig godt! for en herlig frokost, kjempesøt pannelug og acne buksen satt perfekt på venninnen din forresten.

Anonymous said...

Så fine bilder. Mere outfitbilder ja:-)

Unknown said...

Fantastisk butikk! ble inspirert av posten din og kjørte opp dit en tur - fikk med meg hjem en nydelig Fifth Avenue Shoe Repair jakke ! lovely!

Karina

Kristiane said...

den lunsjen så jaggu god ut. augustin neste;) likte den hvite trøyen din forresten

loveology said...

Wow, you really look amazing!
Pretty girl! :)