Tuesday, July 22, 2008

S.O. G.O.O.D.



Ok, jeg vet at jeg alltid skriver om A.P.C. Det er bare noe ved merket som griper min oppmerksomhet, selv om klærne er maks understated. Da jeg fikk lookbooken for høsten i posten i dag, ble dagen med en gang litt finere. Heftet var kledd i grønt grovt stoff og inneholdt plagg som passer til daglig peiskos. Skjortene er klassiske oxford-skjorter, skoene er gammeldagse knytt-opp-sko, jakkene er trenchcoats / seilerjakker i ull og kjolene er fine som pokker. Det skal bli handling på A.P.C.-butikken i Stockholm.

Et fint tips er forresten å prøve å sikre seg kataloger fra f. eks A.P.C. eller Toast, som er veldig pene å se på og samtidig inspirerende. En får dem gratis tilsendt i posten hver sesong, og det er alltid kjekt å ta fram en gammel katalog og bli inspirert på nytt!

Ok, so I know I'm always writing about A.P.C. It's just something about it that grabs my attention, althought the clothes are so understated. Today I got the lookbook for Autumn/Winter 2009, and my day ultimately got better. The book was made of shiny paper and green rough cloth. And of course, it was filled with great simple clothes such as oxford-shirts, lace-up flat pixie boots, trenchcoats, wooly sailor-jackets and pretty dresses.

A nice tip (since you all wanted more of those!) is to sign-up for catalogues from par example A.P.C. or Toast, which are both awfully pretty and inspiring. You get it sent directly to your mail-box each season, and it's always fun to flip through old catalogues!

6 comments:

Anonymous said...

Bare dumt at den ikke var hundre sider tjukkere...

Anonymous said...

enig. hva likte du best?

Alisa said...

Skjortene. Og skoene. Synes guttesiden var best egentlig. Skjortene er enkle, antagelig crispe og fine - skoene, spesielt de høye ankelstøvlettene.

Anonymous said...

Hva er toast?

Alisa said...

http://www.toast.co.uk/

veldig fine kataloger.

Unknown said...

haha jeg fikk min på fransk. jeg kan ikke et ord fransk.