Monday, January 12, 2009

One day we're gonna live in Paris


Nå har jeg endelig booket min første tur til Paris sammen med fantastiske Caroline. Så følger min favorittdel - planleggingen. Og jeg trenger deres hjelp. Rimelige steder å overnatte, butikker, museer, de beste parkene, hvem har de beste makronene osv osv.

I have finally booked my first trip to Paris avec Caroline. Now comes the best part - the planning. And this is where I need your help. Reasonable places to stay, stores, museums, the best parks to have picnics in, who has the best macaroons and so on.

8 comments:

Karin said...

Ååå, Paris. Jeg har bare tilbragt noen timer der, men åh, for en by. Dit skal jeg tilbake.

Alive in the USA said...

Heldiggris!! Vi må dra dit sammen vi også engang:)

Anonymous said...

U lucky thing. Jeg var der i mars i fjor, passe heldig med været, en magisk og SVÆR by!

Dette hotellet skal visstnok være okei (bra beliggenhet og pris): http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g187147-d230461-Reviews-Hotel_Paris_Rivoli-Paris_Ile_de_France.html

Noen tips også på min gamle blogg. Vil anbefale å ta med et par gode sko med høye hæler (finnes de?), ettersom alle parisiske babes ser ut til å bevege seg rundt i slike uten besvær. Jeg følte meg som en traurig dverg i forhold.

:)

Anonymous said...

Awesome picture! Love your blog.

Anonymous said...

Heldiggris!! Jeg vil også til Paris=)

Sjekk ut www.stylebym.wordpres.com

Anonymous said...

Heldiggris!! Jeg vil også til Paris=)

Sjekk ut www.stylebym.wordpress.com

Kathrine said...

Jeg har bodd i Paris i to år, og vil anbefale følgende:
- Centre Pompidou, alltid masse bra utstillinger det er lett å bli inspirert av. Hvis du ikke gidder å betale 8€ for å komme inn, er bokhandelen nede i første etasje et supert alternativ
- Marais-kvarteret søndag formiddag, butikker har åpent fra 12-18. Fine franske små designbutikker som Zadig&Voltaire og Vanessa Bruno (gratis å kikke...), 2nd hand butikk i rue st croix de la bretonnerie, spis falafel til lunsj i den lille parken/lekeplassen midt i Marais (se kart, lett å gå seg vill), spis is på Amorino's etterpå
- Holde dere LANGT unna Les Halles og Chatelet, det er så lite parisisk og koselig som man kan få det. Derimot elsker jeg St-Germain-des-Près, og både Café Flore og Les Deux Magots er jo kjente, parisiske kaféer. Rue Rennes har mange fine butikker.
- Kaféen Angelique i rue Rivoli, vis-à-vis Tuileriesparken. Og, den engelske bokhandelen WH Smith vegg i vegg.
- Gå sakte gjennom jardin de Luxembourg med en kaffe i den ene hånda og et kamera i den andre.
- 2ndhand/1st handbutikken Kiliwatch i Etienne Marcel, selv om den er blitt übertrendy og veldig pricy den siste tiden. Inpirasjon endog!
- Spis makroner på Ladurée, BESTE makronene og BESTE atmosfæren! (Se for deg Marie Antoinette) Ligger på Champs-Elysées eller ved Madeleine
- Galerie Lafayette og Printemps, men IKKE på lørdager eller onsdager, da er det som 17.mai i gatene.
- Smale, rare eller gamle filmer på Cinema Champo ved Boulevard St Michel/Sorbonne. Drives av et ektepar, hun sitter i billettluka og han snurrer film.
- Spis frokost på Le Pain Quotidien i rue Montergueil, like i nærheten av Kiliwatch. Føles som man spiser frokost på den franske landsbygda, og koster ikke så mye. Denne gaten er en koselig gågate.
God reise!

Anonymous said...

Venninnen min er i Paris nu. Bildet var utrolig kult!