Thursday, December 14, 2006

I'm not dead

Eg er ei død. Har bare vært fryktelig opptatt av med en blanding av pugging til tentamener og prøver, og meningsløs tidsløsing. Akkurat nå har jeg all verdens tid, for jeg er [drumroll], ferdig med alt som har med skole å gjøre på tre-fire uker, og selvsagt, føler jeg meg fri som fuglen. I det siste har jeg lett nettet rundt etter noen skikkelige moteblogger (sjekk foresten ut utvalgte i sidebaren) - og jeg har egentlig funnet få. Selv om verden er full av de, kan jeg ikke klare å finne noe av ekte kvalitet. Det hele gjør meg trist. Derimot har jeg også sittet og siklet over diverse street-style blogger, og jeg har funnet frem noen favoritter jeg er blitt spesielt glad i:

Fra Stockholm Streetstyle:

Fra Hel Looks:


Og nå som tankene mine kom inn i hele musikkgreien, må jeg bare si at jeg er helt satt inn i hele Rockettothesky-greien. Barrie For Billy Mackenzie er så fabelaktig utført at jeg nesten må hoppe av glede. Leste først om den på Ingvild Telle sin blogg - og nå synger jeg på den hele tiden. Kremt, synger er vel ikke rett. Hulker og hyler fordi jeg prøver å nå the highest highs av alle toner sånn som vokalisten. Allikevel går frasen "No, no - I am no dirty hoe" fra sangen om og om igjen i hodet mitt. Ikke spør meg hvorfor, det er ikke jeg som er sjefen der oppe. Jeg sier det med skikkelig sensuell stemme også. Det er nesten litt ekkelt.

Men last ned den da, helt seriøst.

1 comment:

Anonymous said...

hei. ingenting er kjipere enn at ingen svarer på det du skriver. jeg skrev en hel blogg i kanskje et år med kun en leser. så her.
jeg liker også rockettothesky. har du hørt i stepped on a toothbrush eller noe. hun har så fin stemme.
karroooooline.