Thursday, December 14, 2006

Mr. Marky Marc

The almighty Marc Jacobs åpner sin første butikk i London. Jeg er frelst - og kan nok en gang takke Marc for sin genistrek av en idé. At han åpner butikk i London er det beste som har hendt meg siden jeg vant en Ronning Keating (eller hvordan man skriver det da) CD i en konkurranse i femte klasse! Her kan jeg antakeligvis gå uten å føle meg stemplet som altfor fattig eller H&M-preget til å gå inn på en high-fashion butikk. Etter å ha hørt historier om folk som har blitt kastet ut av Chanel-butikker fordi de ikke har de rette sokkene på seg for å komme inn og sjekke ut varene, frister det ikke å særlig å stikke en liten tur innom Balenciaga, Selfridges og Vivienne Westwood når jeg er i London. Marc's klær er så anvendelige, og butikken kommer til å føre Marc by Marc Jacobs (rimeligere, mere ungdomslig linje), så jeg føler meg litt trygg på at lommeboken forblir minst en size M og at min "lower middleclass"-rumpe ikke lander ned i en sølepytt etter å ha bli kastet opp og ut av butikken av mørke muskuløse boler-menn.

Men nabolaget til butikken høres litt feil ut. Mayfair. Det er litt utenfor sentrum da - og huset ser smått shabby ut - and drop the chiq at that. Men folkene vet sikkert hva de gjør. Jeg håper og tror det. Dessuten blir Marc by Marc Jacobs kolleksjonen for høst/vinter 2007 vist i London (før ble den vist i NY) - gøy for London. Uansett - jeg må sikre meg et par sko neste gang jeg er der, noe sier meg at det blir så straks som Marc Jacobs bestemmer seg for å åpne dørene. Jeg er mer innstilt på å storme inn i butikken enn når Viktor&Rolf kom til H&M. Det bør si noe.

2 comments:

fashion.faux.pas said...

Jeg gleder meg, jeg også! =) Litt moro at han også viser RTW AW2007 Marc by Marc i London !!

Anonymous said...

Kjære søte Alisa
Du skjønner min internett explorer har hengt seg opp så jeg fikk ikke med meg før jeg kjørte firefox at du hadde oppdatert bloggen din. Nice. Så fra nå av følger jeg godt med. Hei og hå!