Tuesday, December 19, 2006

Mere musikk til folket!

Jada, nå skal jeg prate om musikk igjen. Fikk i sommer øyene mysende åpne for de svenske gutta Peter, Bjorn and John, da plystresingelen "Young Folks" var alt som ble spilt på radioen. Du kan umulig nok ha gått glipp av de. Denne uken her har jeg fått øyene vidåpne for de, for jeg må virkelig snakke ut av mitt hjerte, og si at de lager en utsøkt blanding av indie-pop og elektronika. Det har klasse over seg, men er allikevel ikke for fin til å sitte på terassen og drikke en pils eller noe. Jeg, som avholdsmenneske vet vel ikke noe, men jeg kan forestille meg det. Kanskje man til og med kan shotte vodka eller sippe på whisky med menn i Oluf-luer til musikken, men la oss nå ikke dra dette for langt.


"Young Folks" er en fin låt, hele året rundt. Plystring som garantert blir stuck i hodet minst en hel dag, 60-talls marrakesher, fengende bass og søt vokal (som Petra Bergman bidrar med). Dessuten er videoen helt fantastisk. Se den på myspace/peterbjornandjohn.

Fikk i helgen en remix av "Let's Call It Off" fra deres nyeste album "The Writers Block", og som alle andre sanger fra Peter, Bjorn and John, hengte den seg så jævlig fast. Må faktisk ty til banning. Last ned remixen på palmsout.com, som foresten publiserer de beste remixene nesten daglig. Så, jeg har ikke mye mer å si enn at du herved er pålagt å høre minst en sang av Peter, Bjorn and John. Fort deg, før hele greien blir kvalt av mainstreamen! (Bidrar jeg mainstreamt sett nå?)

1 comment:

Anonymous said...

o yeah
lurer på hvem som sendte den.
god jul!
<3
karroooooo