Sunday, February 25, 2007

JEG ER IKKE DØD

Jeg lover. Bare opptatt, that's all. I dag oppdaget jeg min egen blogg igjen, og at jeg ikke hadde skrevet noe i den på over en måned. I skammekroken med meg. Nitrist.

Jeg har manglet inspirasjon i det siste. Generelt i livet. Stilmessig er jeg utmattet og bryr meg ganske lite om å pynte meg for å gå på skolen, som jeg gjorde før. Jeg savner før. Før høsten og vinteren. Varme, å være lenge ute en sommerkveld, å nyte en milkshake utenfor Capello og å gå rundt uten de blytunge skamforede jakkene. Jeg tror jeg må være vinter-deprimert. Har ikke lyst til å bevege meg ut, har ikke lyst til å gjøre noe. Vil bare tenke. Sitte i ro og tenke.

Men i går fant jeg ut at gradene begynner å bevege seg oppover, og noe i meg våknet. Eller kanskje jeg rett og slett våknet. Jeg fikk lyst til å gå ut, bare gå! Ta på meg løpeskoene, drikke te mens jeg så på soloppgangen, plukke blomster, høre på søte band jeg likte før som Death Cab for Cutie, ta på meg de røde semskede flatsene mine, lage frokostpannekaker med jordbær før en tur på Fløien. Jeg våknet fra vinterdvalen! Lykken spredte seg utover kroppen min.

Og så begynte det å regne.

1 comment:

Anonymous said...

Stakkars vennen. Jeg har også hatt litt down denne vinteren. Den har vært så grå og så mørk. Huff.

Jeg gleder meg til å kunne gå i fløyen stiene hver dag! Det gjør jeg alltid når det er lyst. Har fått det for meg at jeg blir voldtatt når det er mørkt der..heh.

Sol fra meg til deg!